Har du lyst til at være vores nye kollega på Århus Kunstakademi, hvor vi brænder for at udvikle og gennemføre kurser for kunstinteresserede samt uddanne samtidens billedkunstnere baseret på en sund økonomi? Vi søger pr. 1. marts 2025 eller snarest muligt en ny bogholder/regnskabsansvarlig til akademiets økonomifunktion.

Vi har brug for dig til blandt andet at løse følgende arbejdsområder:

  • Bogføring af finans, debitorer og kreditorer, herunder afstemning af bank, løn mv. så regnskabet løbende er ajourført.
  • Betaling af kreditorer og lægge betalinger til godkendelse i banken.
  • Moms- og aktivitetsindberetning under Folkeoplysningsloven.
  • Regnskabsafslutning, herunder afstemme alle regnskabsposter og gøre regnskabet klar til revision.
  • Udarbejdelse og opfølgning på budgetter.
  • Økonomistyring af fondsmidler og afrapportering.
  • Indgå i en løbende dialog med kolleger om udvikling af Århus Kunstakademi.

Lidt om dig:

  • Du har erfaring med bogføring, bogholderi og regnskab.
  • Du har erfaring med at arbejde med Dynamics 365 Finans eller lignende regnskabsprogrammer.
  • Du er superbruger af Excel og fortrolig med de fleste muligheder i programmet.
  • Du er nysgerrig på at sætte dig ind i nye systemer og kende dem til bunds.
  • Du har god ordenssans, struktureret og sætter pris på systemer.
  • Du er selvstændig og selvkørende.
  • Du er tillidsvækkende, positiv og energisk.
  • Du er dedikeret, loyal og har høj arbejdsmoral.
  • Du er frisk på ind imellem at bidrage med andre praktiske opgaver i en lille administration.
  • Du sætter pris på et godt, anerkendende og tillidsfuldt arbejdsmiljø med gode kolleger.
  • Du må gerne have kendskab til folkeoplysende voksenundervisning og administrationsstyring i ASA, men det er ikke et krav. Vi vil sørge for at du får en grundig indføring og oplæring i folkeoplysningsområdet.

Vi kan til gengæld tilbyde:

  • En spændende arbejdsplads, hvor der er plads til personlig udvikling.
  • En stilling, hvor du i høj grad får mulighed for at styre egne opgaver og planlægge meget af din arbejdstid selvstændigt.
  • En stilling, hvor du kan bidrage med viden og erfaring om økonomistyring.
  • Et miljø, hvor der er stort fokus på personlig succes, udvikling og trivsel.
  • Medindflydelse på udviklingen af Århus Kunstakademi.
  • Et godt kollegialt og inspirerende samarbejde med den øvrige administration og vores mange undervisere.

ANSÆTTELSESFORHOLD
Stillingen er på ca. 25 timer om ugen, hvor arbejdstiden placeres mellem kl. 8-15 i fire dage om ugen. Der er mulighed for nogen grad af hjemmearbejde. Der må dog i løbet af året forventes enkelte aktiviteter og møder ud over normal arbejdstid. Aflønning og ansættelse sker i henhold til tiltrædelsesaftale med HK Kommunal.
Hvis du vil vide mere om jobbet og forventningerne hertil, er du velkommen til at henvende dig til rektor Marianne Gasbjerg på tlf. 4141 1193.

ANSØGNINGSFRIST
Send en motiveret ansøgning allerede i dag eller senest den 27. januar 2025 kl. 12.00 på mail til mg@aaka.dk og navngiv din mail med ansøgningen: bogholder/regnskabsansvarlig.

ÅRHUS KUNSTAKADEMI
Århus Kunstakademi er et frit kunstakademi, der bygger på den danske folkeoplysnings idealer. Vi har 60 års erfaring i at undervise og uddanne både nybegyndere og mere erfarne kunstudøvere i alle aldre. Hvert år underviser vi mere end 1100 kursister samtidig med at vores uddannelse giver sparring og udvikling til ca. 80 kunststuderende. 

Århus Kunstakademi har et stærkt kunstfagligt miljø med gode kollegiale relationer og gensidig sparring og er i en stadig udvikling i disse år.

Vi understøtter den enkeltes frie adgang til viden, uddannelse og mulighed for realisering af kunstneriske projekter. Vi tilstræber at møde deltagere, hvor de er i deres kunstneriske udvikling og give dem de udfordringer, der bringer dem bedst muligt videre.

Århus Kunstakademi er medlem af Dansk Oplysnings Forbund og skolens forretning er underlagt regler gældende for Folkeoplysende foreninger.